تلویزیون اینترنتی در شهر بابلسر

تلویزیون اینترنتی سیستمی جدید جهت دریافت کانال های تلویزیونی و سایت های گوناگون از طریق شبکه اینترنت می باشد. تلویزیون اینترنتی (Streaming television‎ or Internet TV) که با عنوان تلویزیون آنلاین هم شناخته می شود، نوع جدیدی از فناوری است که به شما اجازه می دهد با اینترنت بتوانید برنامه های مورد نظرتان (فیلم و سریال و …) را با هر دستگاهی که دارید مانند: موبابل، تبلت یا کامپیوتر در هر زمانی که می خواهید، مشاهده کنید.

در قرن بیستم، تنها از طریق هوا و سیگنالهای کابلی که به آنها تلویزیون کابلی می گفتند. می توانستید تلویزیون تماشا نمایید. اما امروز به پیشرفت تکنولوژی و ورود فناوری های جدید نحوه دریافت اخبار و سرگرمی ها تغییر یافت و تکنولوژی تلویزیون آنلاین وارد بازار شد که با اینترنت کار می کند. تلویزیون اینترنتی، ویدئو و صوتی است که از طریق اتصال اینترنت برای شما ارسال می شود.

بسیاری از وب سایت ها، برنامه هایی برای تمامی افراد با علایق مخصوصشان را تولید می کنند. به طور مثال اگر بخواهید برنامه‌ی آشپزی مد نظرتان را تماشا کنید یا به دنبال فیلم ترسناکی می گردید، احتمالاً آن‌ها را از طریق اینترنت راحت تر از تلویزیون معمولی پیدا خواهید کرد. زیرا تمامی برنامه‌های تهیه شده برای تلویزیون و کلی فیلم و سریال و برنامه های دیگر در شبکه اینترنت قرار می گیرد و قابل دستیابی از طریق کاربر است. کاربران با استفاده از این تکنولوژی نه تنها میتوانند مطابق میل خود برنامه ای را انتخاب کنند بلکه با تعیین زمان مناسب، بیشترین استفاده را از آن ببرند.

 

بهتر است این مقاله را هم مطالعه نمایید: فروشگاه آنلاین

 

همانطور که میدانیم پخش هر یک از برنامه های تلویزیونی جدول زمانی مشخصی دارد. از این رو تمامی افراد نمی توانند از برنامه های دلخواهشان استفاده کنند. تلویزیون های اینترنتی کاربرانش را از محدوده زمانی مشخص رها می کند و دیگر افراد برنامه مورد علاقه و دلخواهشان را از دست نمی دهند. بلکه تنها به اینترنت وصل می شوند و برنامه مورد نظرشان را انتخاب و تماشا می کنند. حتی می توانند قسمت هایی از آن را چندین بار ببینند و یا از تماشای بخش هایی از آن صرف نظر کنند.

در ایران پهنای باند هزینه بالایی دارد و تماشای فیلم به صورت آنلاین هزینه زیادی به کاربران تحمیل می کند. بنابراین شرکت های مختلف به ترفندهای خاصی روی آورده اند تا مخاطبان خود را از دست ندهند. مثلا لنز که متعلق به ایرانسل است، تماشای فیلم های IPTV از طریق اینترنت ایرانسل را رایگان کرده است یا اپ آیو با شرکت های مختلف اینترنت پر سرعت قرارداد بسته تا تماشای فیلم ها برای کاربران هزینه نداشته باشد و خود سرمایه گذاران هزینه پهنای باند را به شرکت ها می پردازند. در نتیجه کاربران فقط باید هزینه اشتراک ماهانه را به این شرکت ها پرداخت کنند.

 

تلویزیون اینترنتی در شهرستان بابلسر

 

اپلیکیشن ها و سایت هایی مانند: «آنتن»، «فیلیمو»، «آپارات» و … نیز این روزها به شهرت فراوانی رسیده اند اما به طور تخصصی به آنها IPTV گفته نمی شود. این بسترها مانند «آنتن» و «فیلیمو» بیشتر به پخش خاصی از فیلم ها مشغول هستند. مثلا آنتن فقط فوتبال پخش می کند.

 

لیستی از برنامه های تلویزیون اینترنتی موفق برای اندروید و ویندوز

این تلویزیون های اینترنتی هم برای کامپیوتر هستند و هم برای اندروید یعنی هم می توانید انها را از طریق سایتی که دارند در کامپیوتر ببینید و هم از طریق اپلیکیشن هایی که دارند از طریق گوشی های هوشمند خود ببینید. البته امروزه لینک های تحت وب این اپلیکیشن ها نیز برای ios ساخته شده است.

  • تلویزیون اینترنتی فیلیمو
  • تلویزیون اینترنتی تلوبیون
  • تلویزیون اینترنتی نماوا
  • تلویزیون اینترنتی نما
  • تلویزیون اینترنتی فیلما
  • تلویزیون اینترنتی فیلم گردی
  • تلویزیون اینترنتی فام
  • تلویزیون اینترنتی لنز
  • تلویزیون اینترنتی آیو
  • تلویزیون اینترنتی تیوا
  • تلویزیون اینترنتی به سیما
  • تلویزیون اینترنتی شیما
  • تلویزیون اینترنتی آنتن
  • تلویزیون اینترنتی سپهر
  • تلویزیون اینترنتی آی فیلم
  • و…

 

نرم افزارها و تجهیزات مورد نیاز جهت ساخت و اجرای تلویزیون اینترنتی در بابلسر

 

ساختار هزینه ای

حال اگر شما شهروندان بابلسری عزیزمان بخواهید جهت سرمایه گذاری خود، این پلتفرم تلویزیون آنلاین را راه اندازی نمایید، هزینه هایی که باید در این مسیر یپردازید، شامل خرید نرم افزار ها، هزینه آموزش ها و یادگیری های برنامه نویسی یا پرداخت هزینه به برنامه نویسان ماهر می باشد. در این بخش به علت نوسانات شدید ارز  و تورم کلیه قیمت ها به صورت دلار محاسبه گشته است.

نرم افزارها و تجهیزات مورد نیاز جهت ساخت و اجرای تلویزیون اینترنتی:

  • Flash Player Adobe برای بارگذاری یا دانلود داده
  • Sky Player برای جلوگیری از کپی های غیر مجاز
  • کنسول های بازی Xbox 360 ،Wii و PlayStation 3
  • سیستم عامل مخصوص مانند Windows Media Player درwindows 7
  • پهنای باند
  • استریمینگ اینترنت

 

نحوه ساخت تلویزیون اینترنتی و کسب درآمد از آن در بابلسر زیبا!

دقت داشته باشید که زیرساخت طرح تلویزیون اینترنتی و روند کار تمام این سرویس ها شبیه به هم می باشد. بطوریکه اگر ساخت یکی را یاد بگیرید باقی را نیز می توانید بسازید. حال طراحی پلتفرم تلویزیون اینترنتی که معروف می باشد و طرفداران زیادی دارد را تصور می کنیم. این پلتفرم یک دوره پیشرفته در برنامه نویسی اندروید است که قبل آن حتما باید دوره جامع را آموزش دیده باشید. توجه داشه باشید که نرم افزار ساخت تلویزیون اینترنتی اندروید استودیو و زبان برنامه نویسی جاوا می باشد آموزش برنامه نویسی اندروید نیاز به پیش نیاز ندارد اما باید صفر تا صد مفاهیم مرتبط با آن، از سطح مبتدی تا پیشرفته به شما آموزش داده شود. زبان برنامه نویسی قدرتمند جاوا و مفاهیم شی گرایی بطور کامل در اوایل این دوره آموزش داده می شوند. در نهایت شما با ساخت هر اپلیکیشن اندروید یا همین طراحی تلویزیون اینترنتی اندروید فیلم و سریال می توانید در شهر بابلسر کسب درآمد کنید و حتی به عنوان شغل دومتان آن را اداره کنید.

اگر تصمیم گرفته اید که کد نویسی و ساخت پلتفرم های تلویزیون آنلاین، آموزش ببینید، در این بخش قیمت حدودی دوره آموزش برنامه نویسی جاوا را برایتان آورده ایم؛

 

دوره جامع برنامه نویسی اندروید با جاوا (پروژه محور و از صفر تا صد)

سطح دوره : از پایه تا پیشرفته

هزینه ثبت نام در دوره: 66 دلار

مدت زمان : ۹۴ ساعت

تعداد جلسات : ۲۰۰ جلسه

 

حال در صورتی که خودتان شرایط یادگیری ساخت نرم افزار یا پشتیبانی آن را نداشته باشید، می توانید پکیج های ویژه و مخصوص ساخت و اجرای پلتفرم های پخش زنده اینترنتی را خریداری نمایید. سه مورد از این پکیج ها عبارتند از:

پلن برنزی

  • 5 میلیون تومان هزینه راه اندازی برای مدت یک سال + 2 میلیون تومان هزینه اجاره سرور در ماه
  • صفحه اختصاصی با دامنه zhav.ir
  • امکان بازدید حد اکثر 500 نفر همزمان
  • 10 ساعت پخش هفتگی (40 ساعت ماهیانه بدون امکان انتقال ساعات استفاده نشده به هفته آینده)
  • میزبانی سرور در دیتاسنتر های ایرانی با امکان فعال سازی ترافیک نیم بها برای کاربران

 

پلن نقره ای

  • 5 میلیون تومان هزینه راه اندازی برای مدت یک سال + 4 میلیون تومان هزینه اجاره سرور در ماه
  • صفحه اختصاصی با دامنه zhav.ir
  • امکان بازدید حد اکثر 2000 نفر همزمان
  • 30 ساعت پخش هفتگی (120 ساعت ماهیانه بدون امکان انتقال ساعات استفاده نشده به هفته آینده)
  • میزبانی سرور در دیتاسنتر های ایرانی با امکان فعال سازی ترافیک نیم بها برای کاربران

 

پلن طلایی

  • 5 میلیون تومان هزینه راه اندازی برای مدت یک سال + 7 میلیون تومان هزینه اجاره سرور در ماه
  • صفحه اختصاصی با دامنه zhav.ir
  • امکان بازدید حد اکثر 10000 نفر همزمان
  • 80 ساعت پخش هفتگی (320 ساعت ماهیانه بدون امکان انتقال ساعات استفاده نشده به هفته آینده)
  • میزبانی سرور در دیتاسنتر های ایرانی با امکان فعال سازی ترافیک نیم بها برای کاربران

 

مبلغ تسهیم درآمد تلویزیون اینترنتی به دولت

دارنده پروانه موظف است 5 درصد درآمد هر اشتراک ماهیانه را به عنوان مبلغ تسهیم درآمد در پایان هر سال قراردادی به دولت پرداخت کند.

 

جریان درآمدی در تلویزیون اینترنتی

 

جریان درآمدی

در تلویزیون اینترنتی سایت هایی وجود دارد که کاربر برای مشاهده محتوای آنها باید مبلغی بپردازد. از این رو تاکنون مبالغ گوناگونی برای حق اشتراک ماهانه تعیین شده که کاربر می بایست برای هر بار مشاهده بعضی برنامه ها هزینه ای را پرداخت کند.

به طور مثال در کشور خودمان پلتفرم پخش فیلم فیلیمو اعلام نمود که از آذر ۹۸ تا آذر ۹۹ تجربه‌ رکورد بیش از سه میلیارد دقیقه تماشا در یک ماه را زده است. درحالیکه فیلم های اکران شده و فیلم‌های روز سینمای کشور را به صورت آنلاین پخش نمود، با حمایت از سینمای ایران در کمتر از ۶ ماه توانست بیش از یک‌میلیون بلیت سینمای آنلاین بفروشد و ۷۰% مبلغ فروش را به دست صاحبان محتوا برساند. همچنین این پلتفرم در سال 1400 برای حق اشتراک یک ماهه خود مبلغ 99 هزار تومان دریافت می نمود و با توجه به 2 و نیم میلیون نفری که در آن عضو بودند، درآمد ناخالصی حدود 200 میلیارد تومان کسب نمود که ضرب آن در 12 ماه سال عدد بسیار بزرگتری را به ما می دهد. حال فیلیمو علاوه بر آنکه درآمد خوبی به دست می آورد، درآمد خوبی را هم نصیب اپراتورها می کند. در حال حاضر به طور متوسط هر گیگ اینترنت به قیمت حدود 7 هزارتومان فروخته می شود.

زمانی که شما یک تلویزیون اینترنتی بسازید یا در آن سرمایه گذاری نمایید، درآمد ناخالصتان از حق اشتراک ها و تبلیغاتی خواهد بود که چند ثانیه ابتدایی فیلم پخش می کنید. اگر قرار است صاحب یک پلتفرم تلویزیون اینترنتی شوید باید بدانید که پلتفرمتان سه ساختار متفاوت می تواند داشته باشد که هرکدام مشتریان مخصوص به خود را دارند. این ساختار ها عبارتند از:

تلویزیونهای اینترنتی رایگان

استفاده از سایتهای مجانی که مشاهده آنها برای کاربر هزینهای ندارد. این سایتها از طریق پخش آگهیهای تبلیغاتی کسب درآمد میکنند این تبلیغات در ابتدا یا بین برنامه پخش میشوند. طول مدت زمان پخش آنها ماکزیمم 30 ثانیه است.

 

تلویزیون های اینترنتی اشتراکی

کاربر میتواند با پرداخت حق اشتراک به سایت مد نظرش دسترسی داشته باشد. در بعضی کشورها برای مشاهده بعضی کانالهای تلویزیون کابلی میبایست مبلغی به صورت ماهانه پرداخت شود در تلویزیون اینترنتی هم سایتهایی وجود دارد که کاربر برای مشاهده محتوای آنها باید مبلغی پرداخت کند. که معمولا مبلغی بین 2 الی 3 دلار می باشد.

 

پرداخت به ازای میزان استفاده

در این مورد کاربر میبایست برای هر بار مشاهده بعضی برنامهها مبلغی پرداخت کند. به عنوان نمونه برای مشاهده فیلم یا پادکست، معمولاً مبلغی بین 12 تا 44 سنت توسط کاربر پرداخت میشود.

 

میانگین درآمد حاصل از تلویزیون های اینترنتی که به ازای هر نفر می توانید کسب کنید:

در این بخش به علت نوسانات شدید ارز  و تورم کلیه قیمت ها به صورت دلار محاسبه گشته است.

 

میانگین درآمد حاصل از تلویزیون های اینترنتی به ازای هر نفر