المان های شهری در بابلسر

همانطور که شاهد هستید بحبوحه زندگی پر دغدغۀ امروز، در ازدحام این همه آهن، سیمان، بتن، خیابان‌ها، خودروها و ... بی روح بی‌وقفه بر ما، زندگی و روحیاتمان تأثیر می‌گذارند؛ از این رو چاره‌ای نیست جز تلطیف فضای زندگی جمعی و دستاویز قرار دادن هنر برای دلپذیر شدن محیط زندگی اجتماعی و ایجاد حس تعلق به مکان.

المان‌های شهری از عناصر مهم در زیباسازی شهر هستند که می‌توانند در ارتقای حس تعلق به مکان و هویت شهروندان تأثیر بسزایی داشته باشند و بخش‌های مختلف شهر را از حالت یکنواخت و تکراری خارج می‌نمایند. این المان‌ها به محیط‌های شهری مقیاس زیستی و انسانی می‌بخشد و انسان در فضایی که با هنر عجین شده باشد، راحت‌تر نفس می‌کشد و آرامش می‌گیرد؛ زیرا هنر در خون هر انسانی است و ناخودآگاه جذب شکوه و عظمت آن می‌شود. المان یا نماد شهری، ترکیبی است پیکره‌وار که در ساخت آن از ویژگی‌های درونی احجام و اشکال هندسی، صفحات قائم یا منحنی، اجزای سازه‌ای، کابل‌ها، پوترها، فریم‌ها و به طور کلی هر آنچه می‌تواند جنبۀ تزیینی و ساختمانی داشته باشد به صورت یک کلیت یکپارچه و تلفیقی از موارد فوق استفاده می‌شود. این ترکیب دارای یک نظام هندسی و تعادلی پایدار و زیباست، به صورتی که پس از خودنمایی در سطح شهر افراد را طوری جذب خود می‌نماید و ذهن آن‌ها را به عنوان یک موجود متفکر درگیر خود می‌کند، در حرکت انسان‌ها مکث و تأمل ایجاد می‌نماید، به طوری که تا مدت‌ها در آن منطقه از شهر به صورت سمبلیک مشخصه‌ای برای شناخت شهر مورد نظر می‌گردد. در حقیقت به‌عنوان یکی از شاخصه‌های اصلی شهر تبدیل می‌شود، به صورتی که با نام بردن منطقۀ مذبور ذهن ناخودآگاه به دنبال شاخصه‌ها و ویژگی‌های خاص آن منطقه، المان مورد نظر را در خود تصویرسازی خواهد کرد. چنین خصوصیتی برای گردشگران و افرادی که کمتر به شهر بابلسر رفت و آمد می‌کنند، اهمیت ویژه‌ای دارد؛ زیرا با به خاطر آوردن یک المان از یک نقطه شهر به سرعت آن را در ذهن و سپس در مسیر پیدا می‌کنند. همچنین در برخی مواقع ممکن است این نماد برگرفته از اتفاق یا با تاریخچه خاص شهر بابلسر عجین شده باشد که باعث شناخت عمیق شهر می‌شود؛ زیرا یکی از اهداف المان‌های شهری، اطلاع‌رسانی و معرفی منطقه‌ای خاص به لحاظ تاریخی، فرهنگی، جغرافیایی و ویژگی‌های خاص مردم آن منطقه بوده یا به اتفاق یا رویداد خاصی در آن منطقه از شهر اشاره کند که کلیۀ این موارد در برقراری ارتباط بهتر مخاطبین و افرادی که در محل رفت و آمد دارند با منطقۀ مورد نظر مؤثر است. همچنین ممکن است همین المان‌ها پس از مدتی به یک اثر تاریخی، ماندگار و مشهور تبدیل شوند.

 

بهتر است بخوانید: کارخانه بازیافت زباله به برق و کمپوست

 

المان‌های شهری از عناصر مهم در زیباسازی شهر بابلسر

 

المان‌های شهری افزون‌بر این که به ایجاد تنوع و غنای فضای بصری شهر و فضای زیست اجتماعی کمک می‌کنند، به عنوان نمادها و نشانه‌هایی از فرهنگ، و هویت جمعی ما قابل استناد هستند؛ از این رو باید رویکردی جدی‌تر و نوینی به آن‌ها داشت. بنابراین لازم است که به ضرورت وجودی المان‌های شهر بابلسر بیشتر بیندیشید و در این زمینه شروع به سرمایه‌گذاری کنید.

امروزه تولیدات انواع المان‌های مناسبتی شهری در کشور با رشد و شکوفایی بسیار خوبی رو به رو شده است و بسیاری از شرکت‌ها با بهره گیری از بهترین مواد اولیه، متخصص‌ترین افراد و تکنولوژی روز دنیا، با کیفیت ترین المان‌های شهری را تولید می‌نمایند، روانه بازار می‌کنند، به این ترتیب رضایت مشتریان خود را جلب نموده و افراد بیشتری را نیز به سمت خود جذب می‌کنند. از آنجایی که بابلسر به‌عنوان قطب گردشگری مازندران و یکی از پر طرفدارترین شهرهای شمالی کشور به شمار می‌رود و سالانه میزبان میلیون‌ها مسافر و گردشگر از تمامی نقاط کشور و حتی کشورهای دیگر است، با سرمایه‌گذاری در این زمینه می‌توانید کسب و کار خود و اقتصاد شهر بابلسر را گسترش دهید. همچنین یک فضای زیبا و اتمسفر هنری در سطح شهر بابلسر ایجاد خواهید کرد و با این اقدام به هر یک از بخش‌های محیط شهری بابلسر هویت، حس تعلق به مکان و ویژگی خاصی می‌بخشید.

 

ساختار هزینه‌ای المان های شهری برای بابلسر

 

ساختار هزینه‌ای

در این بخش به علت نوسانات شدید ارز و تورم کلیۀ قیمت‌ها به صورت دلار محاسبه گشته است.

المان‌های شهری از جمله آثار هنری دارای کارکرد فیزیکی، معنایی و مفهومی می‌باشند. این المان‌ها یکی از بهترین امکانات برای تغییر فضا و سیمای شهر هستند. برخی از این المان‌ها برای تمامی فصول هستند؛ از این رو طبیعی است در ساخت المان‌های شهری از مواد و مصالحی با کیفیت استفاده شود تا بعد از مدت کوتاهی از بین نروند و در مقابل شرایط جوی، کنجکاوی برخی شهروندان دوام و ماندگاری قابل توجهی داشته باشند. به طور کلی هزینه المان‌های شهری به عوامل مختلفی همچون: نوع المان شهری (المان‌های نمایشی، المان‌های بیانی، المان‌های عملکردی)، ابعاد، طرح، نوع ساخت (دست ساز یا قالبی)، نوع متریال و نوع ریزه کاری‌ها (کندن کاری، نقاشی و ...) متغیر است.

 

پیش‌بینی وضعیت سرمایه‌گذاری بر روی المان‌های شهری

مساحت زمین مورد نیاز

2500 مترمربع

زیربنای کل

1080 مترمربع

میزان کل سرمایه‌گذاری

128,104 دلار

میزان سرمایه ثابت

124,178 دلار

میزان سرمایه در گردش

3,926 دلار

 

پیش‌بینی وضعیت سرمایه‌گذاری بر روی المان‌های شهری بابلسر

 

تجهیزات

میانگین قیمت (دلار)

تصویر

المان نوری ستاره فروزان فول کالر

49

المان نوری ستاره فروزان فول کالر

المان نوری زنبق فول کالر

57

المان نوری زنبق فول کالر

المان نوری نوروزی

55

المان نوری نوروزی

المان گوی نوری (توپ نوری)

1,949

گوی نوری - توپ نوری

آبنمای نوری

519

آبنمای نوری

نخل نورانی

 

2,048

نخل نورانی

 

جریان درآمدی

در این بخش به علت نوسانات شدید ارز و تورم کلیۀ قیمت‌ها به صورت دلار محاسبه گشته است.

شرکت‌های تولید و فروش المان‌های شهری بازار پر رونقی دارند. مشتریان اصلی المان‌ها و مجسمه‌های سفارشی شهرها، پیمانکاران و نهادهای خاصی مانند شهرداری هستند که مسئولین طراحی و فضاسازی شهرها می‌باشند. بدون شک المان‌های شهری منحصربه‌فرد در توسعه اقتصادی و به‌ویژه صنعت گردشگری در شهر بابلسر تأثیر بسزایی دارد. این ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها در شهر تماشایی بابلسر به شدت مشاهده می‌شود. درآمد حاصل از این سامانه‌ها به ازای ارائه هر پروژه مشخص می‌شود، به طور کلی درآمد شما از هر پروژه تولید المان‌های شهری تقریباً 4,923 تا 9,846 دلار برآورد می‌شود که با توجه به میزان سرمایه‌گذاری حداقل سه سال به طول می‌انجامد تا سرمایه اولیه شما بازگردد. در حقیقت سرمایه‌گذاری بر روی تولید و فروش المان‌های شهری در شهر بابلسر علاوه‌بر منافع اقتصادی برای شما سرمایه‌گذار عزیز، نماد و عصاره شهر، توسعه و رفاه اجتماعی می‌باشد، در ایجاد حس مکان و هویت شهر نقش بسزایی دارد و در نهایت سبب رونق اقتصادی و جذب گردشگر در منطقه می‌شود.

 

جهت درک بیشتر و کسب اطلاعات در رابطه با این فرصت سرمایه‌گذاری در شهر بی‌نظیر بابلسر با پشتیبان سایت بابلسر من تماس بگیرید.