برج ساعت بابلسر

برج ساعت، سازه به جای مانده از دوران پهلوی اول و نماد زیبای شهر

مطالعه 1 دقیقه

برج ساعت، سازه به جای مانده از دوران پهلوی اول و نماد زیبای شهر بابلسر

برج تاریخی ساعت بابلسر در خیابان فلسطین یا کاخ در محوطۀ هتلی در بابلسر قرار دارد که با نام این بنای تاریخی نامگذاری شده است. این برج باشکوه متعلق به دوره پهلوی اول است که پس از انقلاب اسلامی به تصرف دولت در آمد. قدمت این بنای تاریخی با پل معلق فلزی بابلسر برابری تقریبی دارد. بنای آن را به شیخ سید صالح صالحی مشهدسری بزرگ خاندان صالحی بابلسر (قدیمی‌ترین و اصیل‌ترین خاندان این شهرستان) نسبت می‌دهند. این برج به عنوان منبع ذخیره آب طراحی شده و دارای شاخص‌های فنی و هنری بی‌نظیر است. این سازه باشکوه نماد زیبایی شهر بابلسر محسوب می‌شود و اهمیت این برج به حدی بود که در تاریخ ۹ بهمن 1386 با شمارهٔ ثبت ۲۰۶۶۸ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

 

بیشتر بدانید: حال و هوای سرزنده با گشت و گذار در بازار روز بابلسر

 

متأسفانه به مرور زمان این برج باشکوه آسیب دیده و نیاز به مرمت و بازسازی داشت که در سال‌های اخیر با احداث و بهره‌برداری هتل اقامتی برج ساعت در محل این بنای تاریخی، اقداماتی در زمینه مرمت و بازسازی برج ساعت انجام شده است.

اگر به شهر زیبای بابلسر رفتید به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتماً بازدید از این سازه تاریخی باشکوه را در برنامه‌های خود بگنجانید.

 

هتل اقامتی سه ستاره برج ساعت با معماری و موقعیت فوق‌العاده

هتل سه ستاره برج ساعت در زمینی به مساحت 6500 مترمربع در دو طبقه با زیربنای 11550 مترمربع در مجاورت برج تاریخی ساعت بابلسر در سال ۱۴۰۱ مورد بهره‌برداری قرار گرفت. این مجموعه تفریحی و اقامتی در مجاورت رودخانه بابلرود، پل کابلی و با فاصله 5 دقیقه‌ای از مرکز شهر، بازارچه‌های سنتی و دریای خزر قرار گرفته است. این هتل دارای 70 باب واحد اقامتی با امکانات و خدمات رفاهی مناسب و تجهیزات پیشرفته است. قرار گرفتن هتل برج ساعت در مجاورت رودخانه بابلرود از جذابیت‌های دیگر این هتل به شمار می‌آید. چشم‌انداز بسیار زیبای رودخانه همراه با مرغان ماهی خوار و وجود قایق‌های تفریحی اوقات خوشی را برای مهمانان هتل فراهم می‌آورد.