بازار روز بابلسر
بازار روز بابلسر
بازار روز بابلسر
بازار روز بابلسر
بازار روز بابلسر
بازار روز بابلسر
بازار روز بابلسر

حال و هوای سرزنده با گشت و گذار در بازار روز بابلسر

مطالعه 3 دقیقه

حال و هوای سرزنده با گشت و گذار در بازار روز بابلسر

بابلسر یکی از قدیمی‌ترین، زیباترین و محبوب‌ترین شهرهای مازندران است. بابلسر با مکان‌های دیدنی و فوق‌العاده‌اش یکی از شهرهای توریستی مازندران به شمار می‌آید. بازار سنتی بابلسر به عنوان یکی از مکان‌های گردشگری این شهر همه روزه پذیرای مردم محلی و مسافران بسیاری است. بازار روز بابلسر جزو قدیمی‌ترین بازارهای محلی مازندان است که از سال‌های پیش مردم بومی و روستاییان اطراف برای فروش محصولات محلی و ارگانیک خود در این بازار حضور پیدا می‌کردند. بابلسر دارای دو بازار است:

- بازار جدید که بازار ولی‌عصر نامیده شده و در میان مردم محلی به بازار ماهی فروشان هم معروف است در نزدیکی بازار سنتی قرار دارد. انواع مربا، ترشی‌جات، رب انار، ماهی‌، برنج، سیر، زیتون، حبوبات، عسل، آجیل، لبنیات، میوه، صنایع دستی و سایر محصولات محلی در این بازار عرضه می‌شود.

- بازار سنتی بابلسر که با نام‌های بازار امام خمینی، بازار زنانه یا بازار ترکمن هم شناخته می‌شود. این بازار از قدمتی طولانی برخوردار است. بازار سنتی بابلسر  پر از مغازه‌های مختلف جذاب و دیدنی است که شما می‌توانید انواع سوغاتی‌های مازندران، انواع مرکبات و میوه‌های جنگلی، برنج خوش عطر مازندران و انواع ماهی‌های سفید، کفال و دودی را به صورت تازه، ارگانیک و با قیمت مناسب خریداری کنید.

این بازار دارای سه بخش است، بخش اول بازار در سمت راست مغازه‌های صنایع دستی، نساجی، ترشیجات سنتی و میوه فروشی قرار دارد، در سمت چپ آن هم میوه فروشی و سبزی فروشی قرار دارد. به طور کلی بیشترین سهم بازار روز بابلسر متعلق به دکه‌های مربا و ترشی‌جات، ماهی فروشی، برنج، حبوبات و غرفه‌های سبزی و میوه است. منتهی‌الیه این بخش هم به میوه فروشان و زنان روستایی اخنصاص دارد. اکثر این بانوان سالخورده اند و در کنار سبزی و فلفل، میوه‌های تازه همچون: انجیر، بلال، نارنگی، انار، ماست، کره و تخم مرغ محلی نیز می‌فروشند.

در قسمت دوم بازار نیز می‌توانید صنایع دستی و لباس‌های ترکمنی، هندی و سیستانی را  پیدا کنید که با رنگ‌های جذاب خود، این بخش از بازار بابلسر را به زیبایی هر چه تمام‌تر آراسته‌اند؛ این قسمت از بازار قدیم سر پوشیده است. قسمت سوم بازار به بازارچه مرزی ترکمنی معروف است. علت نامگذاری آن، وجود فروشندگان زن ترکمنی و فروش انواع لباس، صنایع دستی و وسایل ترکمنی است که عینک، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم خیاطی، عطاری، لوازم خانگی، وسایل شنا، کیف و کفش در این بخش از بازار عرضه می‌شود.

 

بهتر است بدانید: برج ساعت، سازه به جای مانده از دوران پهلوی اول و نماد زیبای شهر

 

همه روزه فروشندگان محلی انواع محصولات خود را در این بازار بساط کرده و منظره زیبایی را به وجود می‌آورند. همچنین چیدمان آن‌ها به زیبایی انجام شده تا مشتریان بیشتری را به خود جذب کنند.

جالب است بدانید که این بازار همه روزه از ساعت 7 صبح تا 10 شب باز است. مسیر دسترسی به بازار ولی‌عصر بابلسر شامل دو راه اصلی می باشد که یکی از این راه‌ها در خیابان شهید رجایی است و مسیر دیگر که درب اصلی بازار در آن قرار دارد در خیابان شهید بهشتی روبه‌روی مسجد جامع واقع شده است. بازار قدیمی امام خمینی بابلسر هم دارای دو ورودی است که یکی از آن‌ها در خیابان شهید رجایی است و درب دیگر آن در کنار پاساژ طیری قرار دارد.

همه چیز در بازار روز بابلسر رنگ و بوی اصالت می‌دهد و به محض وارد شدن به بازار بوی طراوت سبزیجات، انواع ترشیجات، عطر برنج محلی و انواع فرآورده‌های محلی را استشمام می‌کنید. در یک کلام بازار سنتی بابلسر ارزش بازدید را دارد، حتی اگر قصد خرید نداشته باشید، قدم زدن در بازار و تماشای محصولات رنگارنگ و فروشنده‌های محلی شما را به وجد می‌آورند و حس بسیار خوبی را به شما منتقل می‌کنند.