پارک آبی شهر بابلسر

امروزه بیش از هر چیزی افراد به تفریحات مهیج و ماجراجویانه همچون پارک‌های آبی نیاز دارند و این نیاز به شدت در حال افزایش است. یکی از دلایل اصلی این مسئله، تغییر سبک زندگی جوامع است که متأثر از ظهور پدیده‌ای مهم به نام اینترنت است که به سرعت در تمام ابعاد به صورت گسترده شیوۀ زندگی، آموزش، تغذیه و حتی تفریح را تحت الشعاع خود قرار داده و سبب کاهش تحرک و هیجانات ناشی از زندگی پر جنب و جوش شده و در نهایت یکنواختی، بی‌حوصلگی و سکون را با خود به همراه آورده است؛ از این رو پدیدۀ خلاء آدرنالین گریبان افراد را گرفته و سبب کاهش تخلیه هیجانات و به دنبال آن آسیب‌های جسمی، روحی و رفتاری در افراد می‌شود. لذا ضرورت احداث اماکن تفریحی مهیج همچون پارک‌های آبی بیش از پیش احساس می‌شود و می‌تواند این خلاء را پر کند، به نیاز فیزیولوژیک بشر پاسخ دهد و هیجان و نشاط را دوباره به زندگی افراد بازگرداند. همین امر سبب افزایش محبوبیت پارک‌های آبی بین گردشگران در همۀ رده‌های سنی به‌ویژه نسل جوان که به دنبال مکانی هستند که انرژی و هیجان نهفته در خود را با یک سفر ماجراجویانه در سرسره‌های پر پیچ و خم، استخرهای پر موج، سیاه چاله‌ها، و سقوط آزاد در فضایی مملو از آب پارک‌های آبی آزاد کنند و یک تجربه بی‌نظیر و فراموش نشدنی را در زندگی خود ثبت نمایند.

 

پارک آبی در بابلسر زیبا

 

پارک های آبی یکی از جذاب‌ترین تفریحات آبی در جهان به شمار می‌روند. این پدیده هیجان‌انگیز و نوین در دهه‌های اخیر در کشور ایران مورد توجه زیادی قرار گرفته به طوری که در اغلب شهرها حداقل یک پارک آبی را می‌توان پیدا کرد. این پارک‌ها به عنوان بهترین و هیجان‌‌انگیزترین تفریحات در فصل‌های گرم سال شناخته شده‌اند و افراد زیادی به‌ویژه در تابستان به سراغ آن‌ها می‌روند تا بتوانند چند ساعت را به دور از گرما در تفریح و هیجان سپری کنند.

 

پیشنهاد می کنیم مقاله مرتبط دیگری را در نیز بابلسر من مطالعه نمایید: تابلوهای هوشمند تبلیغاتی

 

همانطور که می‌دانید امروزه سازه‌های لوکس و جذاب، مکان‌های تفریحی از جمله پارک‌های آبی تبدیل به معیارهای توسعه، پیشرفت و رفاه اجتماعی شهرها شده‌اند و بیش از هر چیز دیگر باعث محبوبیت و شاخص شدن شهرها گردیده‌اند. بابلسر به‌عنوان قطب گردشگری مازندران و یکی از پر طرفدارترین شهرهای شمالی کشور به‌شمار می‌رود و سالانه میزبان میلیون‌ها مسافر و گردشگر از تمامی نقاط کشور و حتی کشورهای دیگر است؛ از این رو بابلسر پتانسیل مناسبی برای راه‌اندازی تفریحات و پارک‌های آبی برای جذب گردشگران و کسب درآمد شما سرمایه‌گذاران عزیز را دارد. شما می‌توانید علاوه‌بر سرمایه‌گذاری بر روی فروشگاه لوازم شنا، طراحی استخر شنا، سونا بخار، سونا خشک، جکوزی، موج سواری، آکوالوپ، رالی، سرسره‌های سرعتی، سرسره‌های پیچشی، سرسره‌های تونلی، دریاچه موج، رودخانه خروشان، سیاه چال و سقوط آزاد در پارک آبی، می‌توانید خدمات ویژۀ ورزشی و درمانی دیگری همچون: کلاس‌های آموزش شنا، حمام آفتاب، ایروبیک موزون، استخر آب درمانی، تجهیزات TRX، سالن بدن سازی، خدمات پوست و ماساژ، فیش اسپا، حمام سنتی، فوتبال دستی، پینگ پنگ و ... ارائه دهید و در نهایت با ایجاد کافی شاپ و بوفه می‌توانید برای رفع خستگی و تزریق انرژی دوباره به گردشگران درآمد قابل توجهی کسب کنید. به طور کلی پارک‌های آبی به صورت رو باز و سرپوشیده طراحی می‌شوند. شما می‌توانید با سرمایه‌گذاری در این زمینه در تمام فصول سال میزبان تعداد بی‌شماری از گردشگران و علاقه‌مندان به تفریحات آبی باشید و یک روز هیجان‌انگیز فراموش نشدنی و سرشار از شادابی و نشاط را برای آن‌ها بسازید.

 

ساختار هزینه‌ای احداث پارک آبی در شهر بابلسر

 

ساختار هزینه‌ای احداث پارک آبی

در این بخش به علت نوسانات شدید ارز و تورم کلیۀ قیمت‌ها به صورت دلار محاسبه گشته است.

هزینه احداث پارک آبی به عوامل مختلفی بستگی دارد. این هزینه‌ها ارتباط مستقیمی با سرپوشیده یا رو باز بودن محیط این مجموعه، نوع طراحی، وسعت پارک آبی و فضایی که در این محیط طراحی می‌شود، دارند. پارک آبی دارای امکانات زیادی می‌باشد که احداث هر یک از این امکانات هزینه‌های خاص خود را به دنبال دارد، از این امکانات می‌توان سرسره‌ها، استخر موج، سونا خشک و بخار، جکوزی، حمام ترکی و حمام سنتی، اتاق برف و باران، منطقه بازی کودکان و ... را نام برد که هزینه‌های مربوط به هر یک از این بخش‌ها بنا به امکانات مورد نظرتان متغیر است. ساخت استخر هم در این مجموعه پارک آبی هزینه قابل توجهی را در بر می‌گیرد. تعداد دستگاه‌های موجود در پارک آبی، برند و کیفیت آن‌ها از دیگر عواملی است که بر هزینه‌ها اثر می‌گذارند. بسیاری از پارک‌های آبی شامل: فروشگاه لوازم شنا، بوفه و کافی شاپ هستند که هر یک از این بخش‌ها به طراحی، دکوراسیون، تجهیزات و امکانات خاص خود نیاز دارند و این موضوع باعث می‌شود بر هزینه‌های ساخت پارک آبی اثرگذار باشند. سیستم های رطوبت گیر، تهویه و فیلتر هوا هم از دیگر مواردی است که در هزینه ساخت پارک‌های آبی مؤثر می‌باشند.

از آنجایی که عنصر اصلی در پارک‌های آبی، آب است و بدون این عنصر، پارک آبی موضوعیتی پیدا نمی‌کند؛ بنابراین اصلی‌ترین تجهیزات حول محور آب خواهد بود. به طور کلی تجهیزات اصلی پارک آبی شامل موارد ذیل خواهد بود.

  • تجهیزات ایمنی
  • سیستم صوتی
  • مخزن ذخیره سوخت
  • تجهیزات جریان ساز آب
  • خشکشویی و لباسشویی
  • وسیله گرمایشی و سرمایشی
  • تجهیزات سیستم تصفیه آب
  • تجهیزات برقی و کنترلی سیستم
  • مجموعه وسایل تفریحی و ورزشی
  • انواع وسایل پلی اتیلن مخصوص پارک‌ها
  • تجهیزات سازه‌ای و نگهدارنده سرسره‌های آبی
  • تجهیزات مورد نیاز بوفه‌ها، کافی شاپ‌ها و فروشگاه لوازم شنا
  • سرسره‌های آبی (سرسره‌های آبشاری، مارپیچی، ترکیبی پلی اتیلن)
  • انواع وسایل بادی پارک آبی (قایق بادی، استخر بادی، جامپینگ بادی آبی و ...)

 

احداث پارک آبی در شهر زیبای بابلسر

 

امکانات پارک‌های آبی با یکدیگر متفاوت هستند و ممکن است در برخی از پارک‌های آبی امکاناتی که پیش‌تر در بخش ابتدایی مقاله ذکر شد، وجود نداشته باشد ولی سرسره آبی شرط لازم و عنصر اصلی در پارک‌های آبی می‌باشند.

همچنین نیروی انسانی مورد نیاز در اجرای طرح پارک آبی عبارتند از: سرپرست و مدیر پارک آبی، پرسنل حسابداری و بازرگانی، پرسنل پذیرش و امور اداری، نگهبان، مربی بدنسازی، مربی شنا، نجات غریق، نیروی خدماتی برای ورزش درمانی و ماساژ، پرسنل ارائه خدمات برای بوفه، کافی شاپ و فروشگاه لوازم شنا.

 

سرمایه گذاری بر روی احداث پارک آبی در بابلسر

 

جریان درآمدی احداث از پارک آبی

در این بخش به علت نوسانات شدید ارز و تورم کلیۀ قیمت‌ها به صورت دلار محاسبه گشته است.

بدون شک پارک آبی می‌تواند تحولی عظیم در صنعت گردشگری در شهر بابلسر به‌وجود آورد. این ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها در شهر تماشایی بابلسر به شدت مشاهده می‌شود. درآمد روزانه شما از پارک آبی تقریباً 348 تا 995 دلار برآورد می‌شود که با توجه به میزان سرمایه‌گذاری حداقل دو سال به طول می‌انجامد تا سرمایه اولیه شما بازگردد.

در حقیقت سرمایه‌گذاری بر روی احداث پارک آبی در شهر بابلسر علاوه‌بر منافع اقتصادی برای شما سرمایه‌گذار عزیز، نماد توسعه و رفاه اجتماعی می‌باشد، در برندسازی شهری نقش بسزایی دارد و در نهایت سبب جذب گردشگر و رونق اقتصادی منطقه می‌شود. همچنین با این اقدام، سلامت، نشاط جسمی و روحی را برای جامعه به ارمغان می‌آورید.

 

اثرات چند جانبه احداث پارک آبی در شهر توریستی بابلسر

  • تأثیرات مثبت فرهنگی
  • تأثیرات مثبت بهداشتی
  • تأثیرات مثبت زیست محیطی
  • تأثیر مثبت پارک آبی در اقتصاد
  • تأثیر مثبت احداث پارک آبی در طراحی شهری
  • تأثیر مثبت احداث پارک آبی در روابط اجتماعی
  • تأثیر مثبت احداث پارک آبی در برند سازی شهری

جهت درک بیشتر و کسب اطلاعات در رابطه با این فرصت سرمایه‌گذاری در شهر بی‌نظیر بابلسر با پشتیبان سایت بابلسر من تماس بگیرید.